Späť na všetky pojmy
Asistenčná služba je podporná služba, ktorú svojim klientom poskytuje poisťovňa alebo jej partnerská spoločnosť. Hlavnou úlohou asistenčných služieb je zabezpečiť poistenému okamžitú pomoc v prípade núdzovej situácie. Spravidla sú neoddeliteľnou súčasťou niekoľkých poistných produktov – poistenia vozidiel (PZP, kasko), cestovného poistenia a poistenia majetku.
Asistenčné služby k poisteniu vozidiel, teda k povinnému zmluvnému poisteniu alebo k havarijnému poisteniu, poskytujú pomoc v nepredvídateľných situáciách na cestách 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Zahŕňajú predovšetkým technickú asistenciu, ako napríklad vyslanie asistenčného vozidla, opravu na mieste, vyprostenie vozidla alebo pomoc cestujúcim.
Asistenčné služby k cestovnému poisteniu zabezpečujú nepretržitú pomoc na cestách i v zahraničí. Poisťovňa poskytuje asistenciu najčastejšie v prípade úrazu alebo choroby, straty alebo odcudzenia batožiny a dokladov alebo potreby poradenstva.
Asistenčné služby k poisteniu majetku, teda k poisteniu nehnuteľnosti alebo domácnosti, zahŕňajú napríklad pomoc pri technickej havárii, pri zablokovaní dverí, poruche elektrospotrebiča, ale aj pri výskyte hmyzu a hlodavcov. Poisťovne hradia výjazd inštalatéra, zámočníka i náhradné bývanie.