Pre viac informácií o asistenčných službách konkrétneho poistného produktu kliknite na jednu z možností:



Čo je asistenčná služba

Asistenčná služba je doplnková služba poisťovne, ktorá má mimoriadny význam v krízových situáciách a pri nečakaných životných udalostiach. Poisťovne prostredníctvom asistencie zabezpečujú svojim klientom okamžitú pomoc v núdzi. Konkrétne ide najmä o:


  • telefonické poradenstvo,

  • tlmočenie,

  • organizáciu potrebnej služby (napríklad zaistenie lekárskeho ošetrenia v cudzine, zabezpečenie deratizácie domácnosti a ďalšie),

  • priamu pomoc/technickú asistenciu (napríklad opravu vozidla na ceste, odťah vozidla, odstránenie havárie v domácnosti a podobne).



Vedeli ste že?

Zatiaľ čo niektoré služby v asistenčných balíkoch sú v rámci dohodnutých limitov hradené poisťovňou, iné vám asistenčná služba len zorganizuje a úhrada pôjde z vášho vrecka. Dôsledne si preto preštudujte podmienky asistencie ku každému poistnému produktu a vyberte si tie najlepšie asistenčné služby. V núdzi vám ušetria stovky eur.



Vo väčšine prípadov tvoria asistenčné služby neoddeliteľnú súčasť poistných produktov, najmä poistenia vozidiel (PZP, kasko), poistenia majetku a cestovného poistenia. Asistenciu môže poskytovať samotná poisťovňa alebo ňou zazmluvnená asistenčná spoločnosť (napr. Europ Assistance, Global Assistance Slovakia a i.).


Aké asistenčné služby máte k svojmu PZP?

Väčšina držiteľov vozidiel nemá tušenie, za aké auto asistenčné služby si platí. V núdzovej situácii potom ostávajú vodiči na cestách bez adekvátnej pomoci, prípadne si náklady hradia z vlastného vrecka. Využite PZP porovnanie pre vaše vozidlo a vyberte si to najlepšie PZP z ponúk jednotlivých poisťovní.



Ako funguje asistenčná služba

Prioritou asistenčnej služby je poskytovať klientom poisťovne pomoc priamo v krízovej situácii. Každá asistenčná linka je preto dostupná 24/7. Kontaktné telefónne čísla vám poskytne vaša poisťovňa po uzatvorení poistnej zmluvy. Poznačte si tieto kontakty na dobre dostupnom mieste v aute alebo v byte, prípadne si ich uložte do mobilného telefónu.


Dobré vedieť

Niektoré asistenčné spoločnosti majú odlišné telefónne čísla pre volania z cudziny. Pred cestou si preto vždy skontrolujte kontakty, aby ste mohli v prípade potreby využiť aj asistenčné služby v zahraničí.



Ak zavoláte asistenčnú službu, na linke vás privíta slovensky hovoriaci operátor. Po overení základných údajov a nároku na asistenciu vám poskytne poradenstvo, prípadne zorganizuje potrebnú pomoc, napríklad vyšle technika, zabezpečí lekárske ošetrenie, náhradnú dopravu alebo dočasné ubytovanie. V prípade potreby vám poradí aj ohľadom nahlásenia škodovej udalosti vašej poisťovni. Ak je poskytnutá asistenčná služba krytá z vášho poistenia, nemusíte nič platiť. Asistenčná spoločnosť si nárok na úhradu uplatní priamo u poisťovne.


Čo ak nemáte prostriedky na úhradu potrebnej pomoci v zahraničí?

Aj tu vám môže pomôcť kvalitná asistencia k cestovnému poisteniu. Súčasťou niektorých asistenčných balíkov je služba „finančná tieseň poisteného”, v rámci ktorej vám poisťovňa poskytne napríklad zálohu na opravu auta v cudzine alebo prostriedky na peňažnú záruku.



Koľko stojí asistenčná služba


Z pohľadu klienta poisťovne je dôležité rozlišovať základné asistenčné služby a rozšírenú asistenciu.

Základné asistenčné služby poskytujú všetky poisťovne už v rámci toho najlacnejšieho PZP, poistenia majetku či cestovného poistenia. Základná asistencia teda býva neoddeliteľnou súčasťou poistných balíkov a je zahrnutá v cene poistného. Ako klient za ňu neplatíte nijaký poplatok navyše. Rozsah pomoci však býva v základe značne obmedzený a v praxi väčšinou nedostatočný. Poistenci tak neraz zostávajú v núdzi bez adekvátnej pomoci.

Skontrolujte si rozsah asistencie k poisteniu majetku

Núdzové situácie v domácnosti patria často k tým najnáročnejším, pretože ohrozujú základné istoty a bezpečnosť celej rodiny. Nepodceňujte preto kvalitu poistenia svojho majetku. Vyberte si pre seba svoju rodinu tú najvýhodnejšiu ponuku.






Hoci v rozsahu základnej asistencie existujú medzi poisťovňami nepatrné rozdiely, vo všeobecnosti sa v týchto balíkoch stretávame s úzkym poistným krytím a nízkymi limitmi. Základná asistencia teda nekryje celý rad situácií, v ktorých by poistenci potrebovali pomoc (napr. stratu kľúčov od vozidla, defekt pneumatiky) alebo sú limity nastavené tak nízko, že problémovú situáciu prakticky neriešia. Limitom pritom môže byť horná hranica finančnej úhrady (napr. za opravu vozidla), ale aj počet kilometrov (napr. pri odťahu vozidla) alebo časová jednotka (napr. počet dní, na ktoré vám poisťovňa hradí požičanie náhradného vozidla). Prekročenie limitu pôjde, samozrejme, z vášho vrecka.

Väčšiu istotu vám zaručí rozšírená asistencia. Tento variant doplnkovej služby býva súčasťou vyšších poistných balíkov, prípadne si ho môžete priplatiť vo forme pripoistenia. V rámci rozšírenej asistencie môžete získať širšie krytie (napr. kybernetická asistencia k poisteniu majetku), väčší rozsah pomoci v núdzových situáciách (napr. dovoz paliva pri jeho nedostatku) a spravidla aj niekoľkonásobne vyššie limity. Niektoré poisťovne dokonca služby v rámci rozšírenej asistencie nelimitujú.

Za rozšírenú asistenciu si však pri dojednávaní poistenia musíte priplatiť. Sadzobník poplatkov má každá poisťovňa nastavený individuálne. Vo všeobecnosti lacnejšie (avšak nie vždy výhodnejšie) bývajú širšie asistenčné služby vo forme pripoistenia. V tomto prípade platíte len za samotnú asistenciu a ceny sa rádovo pohybujú v eurách, maximálne v desiatkach eur. Ak sa rozhodnete pre vyšší balík poistenia, okrem rozšírenej asistencie získate aj širšie poistné krytie v rámci samotného poistného produktu. V takomto prípade si za poistenie síce priplatíte, ale v prípade krízovej situácie môžete ušetriť stovky až tisíce eur.

Presný rozsah základnej a rozšírenej asistencie si každá poisťovňa stanovuje individuálne. Najčastejšie sa môžete stretnúť s nasledujúcimi službami:


Základná asistenciaRozšírená asistencia

Poistenie vozidla

Technická asistencia pre prípad nehody/poruchy:

  • oprava vozidla na mieste,

  • vyprostenie,

  • odťah vozidla do najbližšieho servisu,

  • úschova nepojazdného vozidla, zabezpečenie náhradnej dopravy/ubytovania.

Pomoc pri defekte pneumatiky

Asistencia pri strate/krádeži kľúčov od vozidla

Pomoc pri zámene paliva

Pomoc pri zamrznutí paliva

Pomoc pri vybitej batérii

Asistencia pri poškodení vozidla zvieraťom

Repatriácia vozidla

Služby tlmočníka

Právne poradenstvo

Poistenie majetku

Poradenstvo a pomoc pri technickej havárii v domácnosti (výjazd pohotovostnej technickej služby)

Pomoc pri zablokovaní dverí (služby zámočníka)

Pomoc pri neobývateľnosti nehnuteľnosti z dôvodu havárie (náhradné ubytovanie)

Pomoc pri poruche elektrospotrebiča (služby opravára, inštalatéra)

Pomoc pri výskyte nežiadúceho hmyzu a hlodavcov (dezinsekcia, deratizácia)

Právne poradenstvo

Pomoc pri poruche solárnych systémov

Pomoc pri poruche klimatizácie

Kybernetická a IT asistencia

Cykloasistencia

Cestovné poistenie

Zdravotné asistenčné služby v zahraničí:

  • zabezpečenie lekárskeho ošetrenia, liekov, tlmočenia, konzultácia a koordinácia liečebných postupov, zdravotná repatriácia do vlasti

  • telefonické poradenstvo.

Pomoc pri strate alebo odcudzení cestovných dokladov

Pomoc pri odcudzení, strate alebo zničení batožiny

Právne poradenstvo

Služby tlmočníka

Peňažná záruka alebo kaucia

Asistencia pri problémoch v leteckej doprave

Veterinárna asistencia

Asistencia v opustenej domácnosti

Pomoc vo finančnej tiesni.

Cykloasistencia

Technická asistencia pre vozidlo


Ako kontaktovať asistenčnú službu

  • V prípade, že potrebujete pomoc, asistenčné služby sú pre klientov dostupné na telefónnych linkách. Kontaktné telefónne čísla nájdete v poistnej zmluve k produktu, ku ktorému prislúcha asistencia (napr. v zmluve o cestovnom poistení). Niektoré poisťovne vám vystavia aj asistenčnú kartičku s kontaktnými údajmi, ktorú si môžete priložiť k dokladom. V prípade asistenčných služieb k povinnému zmluvnému poisteniu býva telefónne číslo uvedené aj na zelenej karte. Ak nemáte po ruke žiadny z uvedených dokumentov, vyhľadajte si kontakt na asistenčnú službu na webových stránkach svojej poisťovne.

    Asistenčné linky fungujú nonstop, aby dokázali svojim klientom poskytnúť okamžitú pomoc. Ak sa ocitnete v núdzovej situácii, kontaktujte ich ihneď alebo najskôr, ako to bude možné. Spätné uplatnenie nárokov vo väčšine prípadov nie je možné.

Operátor môže od vás požadovať tieto údaje

1

Číslo poistnej zmluvy

2

Osobné údaje poisteného

3

Lokalizáciu miesta, kde sa nachádzate

4

Popis udalosti

5

Kontakt, na ktorom budete zastihnuteľný a podobne

Tip pre nepočujúcich klientov

Ak ste nepočujúci, informujte sa u svojej poisťovne už pri uzatváraní poistnej zmluvy, akým spôsobom môžete v prípade potreby kontaktovať asistenčnú službu. Niektoré asistenčné spoločnosti majú zriadené osobitné telefónne čísla pre odoslanie SMS správy, prípadne e-mailové adresy (napr. Europ Assistance).

Kontaktné údaje asistenčných služieb vybraných poisťovní

Allianz

Axa poisťovňa

ČSOB poisťovňa

Generali

Komunálna poisťovňa

Kooperativa

Union

Uniqa

Wüstenrot

Čítajte náš blog a zistite viac

  • dálnice-Slovensko
    14. novembra 2024|Lívia Ovcarčíková
    Všetko, čo potrebujete vedieť o diaľničnej známke pre rok 2024

    Ak chcete využívať spoplatnené cestné úseky, diaľničným poplatkom sa nevyhnete. Zatiaľ čo v niektorých krajinách sa uhrádzajú prostredníctvom mýta, na Slovensku, v Česku, Maďarsku, Rakúsku a v mnohých ďalších krajinách sa využíva forma diaľničných známok. Aká je cena a platnosť diaľničných známok v roku 2024?

  • zimne-pneumatiky
    06. novembra 2024|Lívia Voskárová
    Povinné zimné pneumatiky od 15. novembra do 31. marca

    Povinnosť prezuť zimné pneumatiky namiesto letných ukladá na Slovensku zákon. Platí od 15. novembra do 31. marca, a to najmä v prípade, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľadu alebo námrazy. Tieto pravidlá už pravdepodobne poznáte. Viete však aj o novinke v značení pneumatík, ktorá platí od októbra?

  • 25. septembra 2024|Lívia Ovcarčíková
    Zmeny pre vodičov od 1. augusta 2024: Novinky v zákone o PZP

    Novela zákona o PZP predstavila v auguste tohto roka niekoľko zásadnejších zmien. Úprava okrem iného priniesla povinné poistenie pre elektrokolobežky, zvýšenie pokút pri neuzavretí povinného zmluvného poistenia, ale na druhej strane aj vyššie poistné limity a zmiernenie niektorých sankcií poistencov.

  • Kľúče od nového auta
    23. apríla 2024|Lívia Ovcarčíková
    Auto na splátky v roku 2024: Aké sú podmienky?

    Rozhodli ste sa pre kúpu nového auta? Predtým, ako si vyberiete značku a typ vozidla, zamyslite sa nad dôležitejšou otázkou. Z čoho budete kúpu auta financovať? Alternatív, vďaka ktorým si môžete kúpiť nové auto, je viacero. Ktorá z nich bude pre vás tou navýhodnejšou?

  • Zhorené staré auto
    22. apríla 2024|Lívia Ovcarčíková
    Šrotovné na autá: Ako funguje? Bude aj v roku 2024?

    Finančný príspevok na auto sa na Slovensku v minulosti objavil už niekoľkokrát. Mimoriadne populárne bolo predovšetkým tzv. šrotovné, kde bol príspevok na auto podmienený likvidáciou starého vozidla. Ako vlastne proces šrotovania vozidla prebieha? A kedy bude šrotovné na autá opäť? Čítajte ďalej, všetko podstatné sme pre vás spísali v nasledujúcich riadkoch.

  • pneu4
    27. marca 2024|Lívia Ovcarčíková
    Jarné prezúvanie pneumatík: Ako na to?

    Hoci slovenské zákony prezutie zimných pneumatík na letné vyslovene neprikazujú, predsa je vhodné myslieť na jar aj na túto povinnosť. Viete, kedy je ten správny čas na výmenu pneumatík? Závisí to nielen od počasia, ale aj od legislatívnych opatrení. Tie sa, navyše, líšia aj v jednotlivých krajinách. Prečítajte si výber najdôležitejších informácií, ktoré potrebujete vedieť.

  • pohár whisky a kľúče od auta na stole
    29. februára 2024|Lívia Ovcarčíková
    Alkohol za volantom doma a v zahraničí: Aké sú limity a pokuty?

    Na Slovensku sa uplatňuje nulová toleranciu alkoholu za volantom. Ak nafúkate viac ako jedno promile, dopúšťate sa trestného činu, pri ktorom vám okrem odobratia vodičáku hrozí aj odňatie slobody. Existujú však krajiny, kde sa nejaké to pivko alebo pohár vína toleruje. Aké limity a pokuty sú v jednotlivých krajinách?

  • autá na parkovisku bez EČV
    20. decembra 2023|Lívia Ovcarčíková
    EČV na Slovensku: Zmeny v roku 2023

    V roku 2023 vstúpili do platnosti nové pravidlá pre evidenčné čísla vozidiel na Slovensku. Okrem iného sa zaviedli prenositeľnosť a nový formát značky. V nasledujúcich riadkoch si tieto zmeny rozoberieme bližšie. Pozrieme sa aj na to, čo môžeme v oblasti EČV očakávať v budúcom roku.

  • čierne auto neznámej značky
    14. novembra 2023|Daniel Výcha
    Viete, ako na odhlásenie auta bez zošrotovania?

    Auto môžete odhlásiť z evidencie aj v prípade, že ho neplánujete zošrotovať. Postup je mierne odlišný, ale nemusíte sa ničoho obávať. Ak viete, ako na to, príliš veľa času vám to nezaberie. Pre zjednodušenie odhlásenia sme pre vás pripravili prehľadný návod, ktorý vám krok za krokom vysvetlí všetko.

  • ridicI
    05. novembra 2023|Lívia Ovcarčíková
    Na dovolenku služobným autom: Na čo si dať pozor?

    Možnosť využívať služobné auto na súkromné účely patrí dnes rozhodne medzi najobľúbenejšie benefity poskytovaných zamestnancom. Ak vám ju zamestnávateľ ponúkol, rátajte s tým, že s touto výhodou sa spája aj prebratie čiastočnej zodpovednosti za firemné vozidlo. Dá sa táto zodpovednosť nejakým spôsobom poistiť? A akým spôsobom môžete riešiť menej bežné situácie, ako sú napríklad dovolenky?