Asistenčné služby
Pre viac informácií o asistenčných službách konkrétneho poistného produktu kliknite na jednu z možností:
Čo je asistenčná služba
Asistenčná služba je doplnková služba poisťovne, ktorá má mimoriadny význam v krízových situáciách a pri nečakaných životných udalostiach. Poisťovne prostredníctvom asistencie zabezpečujú svojim klientom okamžitú pomoc v núdzi. Konkrétne ide najmä o:
telefonické poradenstvo,
tlmočenie,
organizáciu potrebnej služby (napríklad zaistenie lekárskeho ošetrenia v cudzine, zabezpečenie deratizácie domácnosti a ďalšie),
priamu pomoc/technickú asistenciu (napríklad opravu vozidla na ceste, odťah vozidla, odstránenie havárie v domácnosti a podobne).
Zatiaľ čo niektoré služby v asistenčných balíkoch sú v rámci dohodnutých limitov hradené poisťovňou, iné vám asistenčná služba len zorganizuje a úhrada pôjde z vášho vrecka. Dôsledne si preto preštudujte podmienky asistencie ku každému poistnému produktu a vyberte si tie najlepšie asistenčné služby. V núdzi vám ušetria stovky eur.
Vo väčšine prípadov tvoria asistenčné služby neoddeliteľnú súčasť poistných produktov, najmä poistenia vozidiel (PZP, kasko), poistenia majetku a cestovného poistenia. Asistenciu môže poskytovať samotná poisťovňa alebo ňou zazmluvnená asistenčná spoločnosť (napr. Europ Assistance, Global Assistance Slovakia a i.).
Aké asistenčné služby máte k svojmu PZP?
Väčšina držiteľov vozidiel nemá tušenie, za aké auto asistenčné služby si platí. V núdzovej situácii potom ostávajú vodiči na cestách bez adekvátnej pomoci, prípadne si náklady hradia z vlastného vrecka. Využite PZP porovnanie pre vaše vozidlo a vyberte si to najlepšie PZP z ponúk jednotlivých poisťovní.
Ako funguje asistenčná služba
Prioritou asistenčnej služby je poskytovať klientom poisťovne pomoc priamo v krízovej situácii. Každá asistenčná linka je preto dostupná 24/7. Kontaktné telefónne čísla vám poskytne vaša poisťovňa po uzatvorení poistnej zmluvy. Poznačte si tieto kontakty na dobre dostupnom mieste v aute alebo v byte, prípadne si ich uložte do mobilného telefónu.
Niektoré asistenčné spoločnosti majú odlišné telefónne čísla pre volania z cudziny. Pred cestou si preto vždy skontrolujte kontakty, aby ste mohli v prípade potreby využiť aj asistenčné služby v zahraničí.
Ak zavoláte asistenčnú službu, na linke vás privíta slovensky hovoriaci operátor. Po overení základných údajov a nároku na asistenciu vám poskytne poradenstvo, prípadne zorganizuje potrebnú pomoc, napríklad vyšle technika, zabezpečí lekárske ošetrenie, náhradnú dopravu alebo dočasné ubytovanie. V prípade potreby vám poradí aj ohľadom nahlásenia škodovej udalosti vašej poisťovni. Ak je poskytnutá asistenčná služba krytá z vášho poistenia, nemusíte nič platiť. Asistenčná spoločnosť si nárok na úhradu uplatní priamo u poisťovne.
Čo ak nemáte prostriedky na úhradu potrebnej pomoci v zahraničí?
Koľko stojí asistenčná služba
Z pohľadu klienta poisťovne je dôležité rozlišovať základné asistenčné služby a rozšírenú asistenciu.
Základné asistenčné služby poskytujú všetky poisťovne už v rámci toho najlacnejšieho PZP, poistenia majetku či cestovného poistenia. Základná asistencia teda býva neoddeliteľnou súčasťou poistných balíkov a je zahrnutá v cene poistného. Ako klient za ňu neplatíte nijaký poplatok navyše. Rozsah pomoci však býva v základe značne obmedzený a v praxi väčšinou nedostatočný. Poistenci tak neraz zostávajú v núdzi bez adekvátnej pomoci.
Hoci v rozsahu základnej asistencie existujú medzi poisťovňami nepatrné rozdiely, vo všeobecnosti sa v týchto balíkoch stretávame s úzkym poistným krytím a nízkymi limitmi. Základná asistencia teda nekryje celý rad situácií, v ktorých by poistenci potrebovali pomoc (napr. stratu kľúčov od vozidla, defekt pneumatiky) alebo sú limity nastavené tak nízko, že problémovú situáciu prakticky neriešia. Limitom pritom môže byť horná hranica finančnej úhrady (napr. za opravu vozidla), ale aj počet kilometrov (napr. pri odťahu vozidla) alebo časová jednotka (napr. počet dní, na ktoré vám poisťovňa hradí požičanie náhradného vozidla). Prekročenie limitu pôjde, samozrejme, z vášho vrecka.
Väčšiu istotu vám zaručí rozšírená asistencia. Tento variant doplnkovej služby býva súčasťou vyšších poistných balíkov, prípadne si ho môžete priplatiť vo forme pripoistenia. V rámci rozšírenej asistencie môžete získať širšie krytie (napr. kybernetická asistencia k poisteniu majetku), väčší rozsah pomoci v núdzových situáciách (napr. dovoz paliva pri jeho nedostatku) a spravidla aj niekoľkonásobne vyššie limity. Niektoré poisťovne dokonca služby v rámci rozšírenej asistencie nelimitujú.
Za rozšírenú asistenciu si však pri dojednávaní poistenia musíte priplatiť. Sadzobník poplatkov má každá poisťovňa nastavený individuálne. Vo všeobecnosti lacnejšie (avšak nie vždy výhodnejšie) bývajú širšie asistenčné služby vo forme pripoistenia. V tomto prípade platíte len za samotnú asistenciu a ceny sa rádovo pohybujú v eurách, maximálne v desiatkach eur. Ak sa rozhodnete pre vyšší balík poistenia, okrem rozšírenej asistencie získate aj širšie poistné krytie v rámci samotného poistného produktu. V takomto prípade si za poistenie síce priplatíte, ale v prípade krízovej situácie môžete ušetriť stovky až tisíce eur.
Presný rozsah základnej a rozšírenej asistencie si každá poisťovňa stanovuje individuálne. Najčastejšie sa môžete stretnúť s nasledujúcimi službami:
Základná asistencia | Rozšírená asistencia | |
---|---|---|
Poistenie vozidla | Technická asistencia pre prípad nehody/poruchy:
| Pomoc pri defekte pneumatiky Asistencia pri strate/krádeži kľúčov od vozidla Pomoc pri zámene paliva Pomoc pri zamrznutí paliva Pomoc pri vybitej batérii Asistencia pri poškodení vozidla zvieraťom Repatriácia vozidla Služby tlmočníka Právne poradenstvo |
Poistenie majetku | Poradenstvo a pomoc pri technickej havárii v domácnosti (výjazd pohotovostnej technickej služby) Pomoc pri zablokovaní dverí (služby zámočníka) Pomoc pri neobývateľnosti nehnuteľnosti z dôvodu havárie (náhradné ubytovanie) Pomoc pri poruche elektrospotrebiča (služby opravára, inštalatéra) | Pomoc pri výskyte nežiadúceho hmyzu a hlodavcov (dezinsekcia, deratizácia) Právne poradenstvo Pomoc pri poruche solárnych systémov Pomoc pri poruche klimatizácie Kybernetická a IT asistencia Cykloasistencia |
Cestovné poistenie | Zdravotné asistenčné služby v zahraničí:
| Pomoc pri strate alebo odcudzení cestovných dokladov Pomoc pri odcudzení, strate alebo zničení batožiny Právne poradenstvo Služby tlmočníka Peňažná záruka alebo kaucia Asistencia pri problémoch v leteckej doprave Veterinárna asistencia Asistencia v opustenej domácnosti Pomoc vo finančnej tiesni. Cykloasistencia Technická asistencia pre vozidlo |
Ako kontaktovať asistenčnú službu
Operátor môže od vás požadovať tieto údaje
Číslo poistnej zmluvy
Osobné údaje poisteného
Lokalizáciu miesta, kde sa nachádzate
Popis udalosti
Kontakt, na ktorom budete zastihnuteľný a podobne
Tip pre nepočujúcich klientov
Ak ste nepočujúci, informujte sa u svojej poisťovne už pri uzatváraní poistnej zmluvy, akým spôsobom môžete v prípade potreby kontaktovať asistenčnú službu. Niektoré asistenčné spoločnosti majú zriadené osobitné telefónne čísla pre odoslanie SMS správy, prípadne e-mailové adresy (napr. Europ Assistance).