Asistenčné služby k poisteniu majetku pre byty, domy a bytové domy



Základná asistencia poistenia majetku

Poistenie majetku (teda poistenie nehnuteľnosti a domácnosti) je produkt, ktorý vám pomôže v prípade nepredvídateľných udalostí, medzi ktoré patria technické poruchy v domácnosti, požiar, výbuch, zásah blesku, výskyt škodlivého hmyzu a podobne.

Súčasťou poistenia majetku sú aj asistenčné služby, minimálne v ich základnom rozsahu. Ten je však u jednotlivých poisťovní rôzny.



Súčasťou základných asistenčných služieb pre poistenie majetku bývajú najčastejšie:

Poradenstvo a pomoc pri technickej havárii


Pomoc pri zablokovaní dverí


Pomoc pri neobývateľnosti nehnuteľnosti z dôvodu havárie


Pomoc pri poruche elektrospotrebiča

Pomoc pri výskyte nežiadúceho hmyzu a hlodavcov a pod.

Náš tip

Vždy si skontrolujte limity a rozsah poistného plnenia pre jednotlivé asistenčné. Tieto informácie nájdete v zmluvných podmienkach k poistnému produktu.

1. Poradenstvo a pomoc pri technickej havárii

Na asistenčnú službu sa môžete obrátiť v stave núdze pri technickej havárii v domácnosti, napr. pri poruche na vodo- a elektroinštalácii v dome alebo byte, poruche vykurovacieho zariadenia, kanalizácie či klimatizácie.

Poisťovňa zorganizuje a uhradí výjazd pohotovostnej technickej služby v rámci príslušnej profesie, napr. inštalatéra, vodára, plynára a pod. Poisťovne tiež zabezpečujú, prípadne uhrádzajú bezprostredné odstránenie následkov havárie alebo poruchy, napr. vyčistenie a vysušenie nehnuteľnosti po zaplavení vodou z potrubia.

2. Pomoc pri zablokovaní dverí

Ak si zabuchnete vchodové dvere, stratíte alebo poškodíte kľúč, nemusíte volať kľúčovú službu. Príjazd zámočníka na miesto a vykonanie potrebných prác vrátane prípadnej výmeny zámku vám zabezpečí a uhradí poisťovňa.

Viete že?

Využitím asistenčnej služby môžete okamžite ušetriť desiatky až stovky eur? Za výjazd technika kľúčovej služby by ste totiž zaplatili štandardne 120 eur, počas štátnych sviatkov až o stovku viac.

3. Pomoc pri neobývateľnosti nehnuteľnosti z dôvodu havárie

V prípade rozsiahlej technickej havárie alebo živelnej pohromy sa môže vaša nehnuteľnosť stať dočasne alebo trvale neobývateľnou. Aj v takýchto prípadoch vám pomôže poisťovňa, ktorá zabezpečí a uhradí náhradné ubytovanie, prevoz a dočasné uskladnenie zariadenia domácnosti, prípadne aj dočasné stráženie a ochranu nehnuteľnosti.

4. Pomoc pri poruche elektrospotrebiča

Pokazila sa vám práčka, umývačka alebo iný elektrospotrebič v domácnosti? Poisťovne poskytujú asistenčné služby aj v takýchto prípadoch. Ich rozsah a forma sa však líšia. Zatiaľ čo niektoré poisťovne k vám už v rámci základného balíka asistencie vyšlú opravára, ktorého prácu uhradia, iní tieto služby neorganizujú, len hradia.



Dobre vedieť

Pri elektrospotrebičov zaváži aj ich vek. Okrem finančných limitov majú niektoré poisťovne stanovenú aj hornú hranicu veku spotrebiča – napríklad poisťovňa Uniqa uhrádza opravu spotrebičov do veku 7 rokov.

5. Pomoc pri výskyte nežiaduceho hmyzu a hlodavcov

Viaceré poisťovne ponúkajú v základnom balíku aj organizáciu prác vedúcich k odstráneniu nežiaduceho hmyzu alebo hlodavcov, ktoré môžete využiť napríklad pri výskyte ploštíc alebo hlodavcov vo vašom byte.




Rozšírená asistencia

Zatiaľ čo niektoré poisťovne ponúkajú asistenciu rozšírenú o špecifické služby už v základnom balíčku poistenia, u iných si môžete rozšírenú asistenciu doplatiť ako pripoistenie. Poisťovňa vám môže ponúknuť:

  • rozšírenie asistencie na ďalšie poistné udalosti,

  • rozšírenie rozsahu pomoci pri rovnakých poistných udalostiach,

  • zvýšenie limitov poistného plnenia v rámci asistencie.



Najčastejšie pritom rozširujú svoje asistenčné služby o právne poradenstvo, IT pomoc a poradenstvo a cykloasistenciu.

  • 1. Právne poradenstvo

    Kosíte trávnik a z kosačky vám odletí kameň, ktorým zraníte suseda. Nie ste spokojný s prácou remeselníka, ale on vám reklamáciu služieb zamietol. Ak sa rozhodnete vyhľadať právnika, len za konzultáciu zaplatíte cca 70 eur. Iste preto oceníte, ak vám poisťovne v rámci rozšírených asistenčných služieb poskytnú aj právne poradenstvo. Takúto asistenciu pri poistení majetku u nás ponúka napríklad poisťovňa Generali.

  • 2. Kybernetická a IT asistencia

    Kybernetická a IT asistencia je novinkou v oblasti poistenia majetku, ktorou niektoré poisťovne (u nás napr. Uniqa, Generali) reflektujú aktuálne potreby klientov. V rámci tejto služby poisťovne poskytujú:

    • poistenie nákupu tovaru prostredníctvom internetu,

    • poistenie zneužitia platobnej karty,

    • poistenie v prípade poškodenia dobrého mena na internete,

    • poradenstvo, ak do vášho počítača dostal vírus, pri nastavení PC a tlačiarne, pri strate dát z pevného disku, pri zneužití platobnej karty pri online platbách alebo pri zneužití konta na sociálnych sieťach a poškodzovaní dobrého mena.

  • 3. Cykloasistencia

    Špecifická asistenčná služba cykloasistencia, ktorú u nás poskytuje napr. poisťovne Kooperativa či Uniqa vám pomôže na cyklovýletoch a cyklotúrach – napríklad ak sa vám pokazí bicykel, dostanete defekt, v prípade krádeže bicykla, ale aj v situácii, keď v dôsledku nehody utrpíte zranenie, ktoré vám zabráni pokračovať v jazde. Poisťovňa zabezpečí a uhradí vašu prepravu aj s bicyklom k autu, do najbližšieho cykloservisu, do ubytovacieho zariadenia alebo domov.

Na aké asistenčné služby máte nárok?

V núdzovej situácii budete len ťažko študovať zmluvy k poisteniu bývania a hľadať spôsob, ako by vám mohla poisťovňa pomôcť. Väčšina poistených vôbec nevie o tom, že okrem samotného poistného plnenia má nárok aj na asistenciu.

Asistenčné služby pritom fungujú nonstop a na operátora poisťovne sa môžete obrátiť prakticky kedykoľvek. Musíte však vedieť, na aké situácie sa vaša asistencia vzťahuje a na akú pomoc máte nárok. Preto si skontrolujte si rozsah asistenčných služieb už pri uzatváraní poistenia majetku.


Poistite si svoj majetok za najvýhodnejšiu cenu

V rozmanitých ponukách rôznych poisťovní môže byť ťažké sa zorientovať. Rýchle a jednoduché riešenie prináša naša online kalkulačka. Stačí, ak zadáte základné informácie o svojej nehnuteľnosti alebo domácnosti a už o pár minút získate prehľadný zoznam najvýhodnejších ponúk poisťovní s ich popisom a vyčíslením výšky poistného.



Ako postupovať v núdzovej situácii?

Ak sa ocitnete v nepredvídateľnej situácii a potrebujete využiť asistenčnú službu, obráťte sa na operátora asistenčnej služby vašej poisťovne:


PoisťovňaKontakt na asistenčnú službu

Generali

0800 121 122

Komunálna poisťovňa

18 118

Kooperativa

18 118, (+421) 2 6353 2236

Uniqa

(+421) 2 54 411 029

Union

(+420) 2 9633 9644



Pre nahlásenie poistnej udalosti asistenčnej službe budete potrebovať číslo vašej poistnej zmluvy. V prípade, ak sa k nemu neviete dostať, bude od vás operátor žiadať aspoň identifikačné údaje poistníka, napr. rodné číslo. Mali by ste tiež vedieť popísať poistnú udalosť, čas výskytu, jej priebeh a rozsah. Ďalej už budete postupovať podľa inštrukcií operátora.

Dôležité je, aby ste požiadali o asistenciu ihneď, ako sa ocitnete v krízovej situácii. Pokiaľ si službu zorganizujete sami bez toho, že by ste kontaktovali asistenčnú službu, poisťovňa vám náklady spätne nepreplatí.

Dobre vedieť

Vaša žiadosť o asistenčnú službu ešte nie je považovaná za nahlásenie poistnej udalosti. Ak máte okrem asistencie nárok aj na poistné plnenie, nahláste udalosť priamo svojej poisťovni.



Čítajte náš blog a zistite viac

  • zimne-pneumatiky
    06. novembra 2024|Lívia Voskárová
    Povinné zimné pneumatiky od 15. novembra do 31. marca

    Povinnosť prezuť zimné pneumatiky namiesto letných ukladá na Slovensku zákon. Platí od 15. novembra do 31. marca, a to najmä v prípade, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľadu alebo námrazy. Tieto pravidlá už pravdepodobne poznáte. Viete však aj o novinke v značení pneumatík, ktorá platí od októbra?

  • zena-sedi-v-naburanom-aute
    31. októbra 2024|Lívia Ovcarčíková
    Preplatenie škody zo zákonnej poistky: Aké sú pravidlá?

    Dopravným nehodám či iným nepríjemným udalostiam sa niekedy nevyhne ani ten najpozornejší vodič. Dobrou správou však je, že škody, ktoré sa môžu vyšplhať až do výšky niekoľkých desiatok tisíc eur, nemusíte platiť zo svojho. O všetko sa dokáže postarať vaša poisťovňa. Aké pravidlá sa spájajú s preplácaním škôd a kedy ich musíte zaplatiť z vlastného vrecka?

  • Lyžařky na svahu
    23. októbra 2024|Lívia Ovcarčíková
    Kam na lyže do zahraničia v roku 2024?

    Zimná sezóna je ideálnou príležitosťou na únik do zasnežených hôr a užívanie si oddychu na lyžiach alebo snowboarde. Slovenskí lyžiari čoraz častejšie vyhľadávajú zahraničné lyžiarske strediská, ktoré ponúkajú kvalitné služby, rozmanité trate a krásne výhľady. Ak neviete, kam na lyže počas najbližšej sezóny, v tomto článku nájdete niekoľko tipov na tie najlepšie strediská v okolí Slovenska.

  • 25. septembra 2024|Lívia Ovcarčíková
    Zmeny pre vodičov od 1. augusta 2024: Novinky v zákone o PZP

    Novela zákona o PZP predstavila v auguste tohto roka niekoľko zásadnejších zmien. Úprava okrem iného priniesla povinné poistenie pre elektrokolobežky, zvýšenie pokút pri neuzavretí povinného zmluvného poistenia, ale na druhej strane aj vyššie poistné limity a zmiernenie niektorých sankcií poistencov.

  • kúpa vozidla z druhej ruky
    27. augusta 2024|Lívia Ovcarčíková
    Ako na prepis auta v roku 2024

    Už minulý rok došlo k zrušeniu dvojkrokového prepisu vozidla. Pri zmene majiteľa nie je potrebné meniť evidenčné číslo. Celý proces prepisu sa výrazne zjednodušil a vybavíte ho na jednom mieste. Ako teda postupovať pri prepise auta? V nasledujúcich riadkoch vám prinášame podrobný návod.

  • balenie kufrov
    17. júna 2024|Lívia Ovcarčíková
    Poistenie do zahraničia: Prečo je dôležité a ako vás ochráni?

    Hovorí sa, že nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch. Rizikám sa nevyhnete ani pri cestách do zahraničia. Práve naopak, ak vás zastihne neočakávaná udalosť v cudzine, jej riešenie je často oveľa náročnejšie a nákladnejšie ako na Slovensku. Či už sa teda chystáte na dovolenku pri mori alebo chcete cestovať po exotických krajinách s batohom na chrbte, nezabudnite na cestovné poistenie.

  • Kufre na letisku
    28. mája 2024|Lívia Ovcarčíková
    Ako cestovať lietadlom? Pripravte sa na prvý let

    Prvý let lietadlom je pre každého nepochybne mimoriadne veľkým zážitkom. Patríte tiež medzi tých, ktorí doposiaľ nikam neleteli? Chcete vedieť, čo si zbaliť, ako sa obliecť a ako absolvovať potrebné procedúry pred odletom? Potom určite oceníte naše užitočné rady, ktoré vám pri príprave na prvý let a cestovaní lietadlom pomôžu.

  • cestovný pas
    29. apríla 2024|Lívia Ovcarčíková
    Vybavenie cestovného pasu – od apríla zaplatíte o polovicu viac

    Ak cestujete mimo Európsku úniu, na cestu budete potrebovať cestovný pas. Viete, kde vybaviť pas, ako dlho to bude trvať a koľko bude tento cestovný doklad stáť? A dostala sa k vám už informácia, že od apríla budú cestovné pasy podstatne drahšie? Všetko podstatné sme pre vás spísali v nasledujúcich riadkoch.

  • Kľúče od nového auta
    23. apríla 2024|Lívia Ovcarčíková
    Auto na splátky v roku 2024: Aké sú podmienky?

    Rozhodli ste sa pre kúpu nového auta? Predtým, ako si vyberiete značku a typ vozidla, zamyslite sa nad dôležitejšou otázkou. Z čoho budete kúpu auta financovať? Alternatív, vďaka ktorým si môžete kúpiť nové auto, je viacero. Ktorá z nich bude pre vás tou navýhodnejšou?

  • Zhorené staré auto
    22. apríla 2024|Lívia Ovcarčíková
    Šrotovné na autá: Ako funguje? Bude aj v roku 2024?

    Finančný príspevok na auto sa na Slovensku v minulosti objavil už niekoľkokrát. Mimoriadne populárne bolo predovšetkým tzv. šrotovné, kde bol príspevok na auto podmienený likvidáciou starého vozidla. Ako vlastne proces šrotovania vozidla prebieha? A kedy bude šrotovné na autá opäť? Čítajte ďalej, všetko podstatné sme pre vás spísali v nasledujúcich riadkoch.