Asistenčné služby k poisteniu majetku pre byty, domy a bytové domy
Základná asistencia poistenia majetku
Poistenie majetku (teda poistenie nehnuteľnosti a domácnosti) je produkt, ktorý vám pomôže v prípade nepredvídateľných udalostí, medzi ktoré patria technické poruchy v domácnosti, požiar, výbuch, zásah blesku, výskyt škodlivého hmyzu a podobne.
Súčasťou poistenia majetku sú aj asistenčné služby, minimálne v ich základnom rozsahu. Ten je však u jednotlivých poisťovní rôzny.
Poradenstvo a pomoc pri technickej havárii
Pomoc pri zablokovaní dverí
Pomoc pri neobývateľnosti nehnuteľnosti z dôvodu havárie
Pomoc pri poruche elektrospotrebiča
Pomoc pri výskyte nežiadúceho hmyzu a hlodavcov a pod.
Náš tip
Vždy si skontrolujte limity a rozsah poistného plnenia pre jednotlivé asistenčné. Tieto informácie nájdete v zmluvných podmienkach k poistnému produktu.
1. Poradenstvo a pomoc pri technickej havárii
Na asistenčnú službu sa môžete obrátiť v stave núdze pri technickej havárii v domácnosti, napr. pri poruche na vodo- a elektroinštalácii v dome alebo byte, poruche vykurovacieho zariadenia, kanalizácie či klimatizácie.
Poisťovňa zorganizuje a uhradí výjazd pohotovostnej technickej služby v rámci príslušnej profesie, napr. inštalatéra, vodára, plynára a pod. Poisťovne tiež zabezpečujú, prípadne uhrádzajú bezprostredné odstránenie následkov havárie alebo poruchy, napr. vyčistenie a vysušenie nehnuteľnosti po zaplavení vodou z potrubia.
2. Pomoc pri zablokovaní dverí
Ak si zabuchnete vchodové dvere, stratíte alebo poškodíte kľúč, nemusíte volať kľúčovú službu. Príjazd zámočníka na miesto a vykonanie potrebných prác vrátane prípadnej výmeny zámku vám zabezpečí a uhradí poisťovňa.
Využitím asistenčnej služby môžete okamžite ušetriť desiatky až stovky eur? Za výjazd technika kľúčovej služby by ste totiž zaplatili štandardne 120 eur, počas štátnych sviatkov až o stovku viac.
3. Pomoc pri neobývateľnosti nehnuteľnosti z dôvodu havárie
V prípade rozsiahlej technickej havárie alebo živelnej pohromy sa môže vaša nehnuteľnosť stať dočasne alebo trvale neobývateľnou. Aj v takýchto prípadoch vám pomôže poisťovňa, ktorá zabezpečí a uhradí náhradné ubytovanie, prevoz a dočasné uskladnenie zariadenia domácnosti, prípadne aj dočasné stráženie a ochranu nehnuteľnosti.
4. Pomoc pri poruche elektrospotrebiča
Pokazila sa vám práčka, umývačka alebo iný elektrospotrebič v domácnosti? Poisťovne poskytujú asistenčné služby aj v takýchto prípadoch. Ich rozsah a forma sa však líšia. Zatiaľ čo niektoré poisťovne k vám už v rámci základného balíka asistencie vyšlú opravára, ktorého prácu uhradia, iní tieto služby neorganizujú, len hradia.
Dobre vedieť
Pri elektrospotrebičov zaváži aj ich vek. Okrem finančných limitov majú niektoré poisťovne stanovenú aj hornú hranicu veku spotrebiča – napríklad poisťovňa Uniqa uhrádza opravu spotrebičov do veku 7 rokov.
5. Pomoc pri výskyte nežiaduceho hmyzu a hlodavcov
Viaceré poisťovne ponúkajú v základnom balíku aj organizáciu prác vedúcich k odstráneniu nežiaduceho hmyzu alebo hlodavcov, ktoré môžete využiť napríklad pri výskyte ploštíc alebo hlodavcov vo vašom byte.
Rozšírená asistencia
Zatiaľ čo niektoré poisťovne ponúkajú asistenciu rozšírenú o špecifické služby už v základnom balíčku poistenia, u iných si môžete rozšírenú asistenciu doplatiť ako pripoistenie. Poisťovňa vám môže ponúknuť:
rozšírenie asistencie na ďalšie poistné udalosti,
rozšírenie rozsahu pomoci pri rovnakých poistných udalostiach,
zvýšenie limitov poistného plnenia v rámci asistencie.
Najčastejšie pritom rozširujú svoje asistenčné služby o právne poradenstvo, IT pomoc a poradenstvo a cykloasistenciu.
Na aké asistenčné služby máte nárok?
V núdzovej situácii budete len ťažko študovať zmluvy k poisteniu bývania a hľadať spôsob, ako by vám mohla poisťovňa pomôcť. Väčšina poistených vôbec nevie o tom, že okrem samotného poistného plnenia má nárok aj na asistenciu.
Asistenčné služby pritom fungujú nonstop a na operátora poisťovne sa môžete obrátiť prakticky kedykoľvek. Musíte však vedieť, na aké situácie sa vaša asistencia vzťahuje a na akú pomoc máte nárok. Preto si skontrolujte si rozsah asistenčných služieb už pri uzatváraní poistenia majetku.
Poistite si svoj majetok za najvýhodnejšiu cenu
V rozmanitých ponukách rôznych poisťovní môže byť ťažké sa zorientovať. Rýchle a jednoduché riešenie prináša naša online kalkulačka. Stačí, ak zadáte základné informácie o svojej nehnuteľnosti alebo domácnosti a už o pár minút získate prehľadný zoznam najvýhodnejších ponúk poisťovní s ich popisom a vyčíslením výšky poistného.
Ako postupovať v núdzovej situácii?
Ak sa ocitnete v nepredvídateľnej situácii a potrebujete využiť asistenčnú službu, obráťte sa na operátora asistenčnej služby vašej poisťovne:
Poisťovňa | Kontakt na asistenčnú službu |
---|---|
Generali | 0800 121 122 |
Komunálna poisťovňa | 18 118 |
Kooperativa | 18 118, (+421) 2 6353 2236 |
Uniqa | (+421) 2 54 411 029 |
Union | (+420) 2 9633 9644 |
Pre nahlásenie poistnej udalosti asistenčnej službe budete potrebovať číslo vašej poistnej zmluvy. V prípade, ak sa k nemu neviete dostať, bude od vás operátor žiadať aspoň identifikačné údaje poistníka, napr. rodné číslo. Mali by ste tiež vedieť popísať poistnú udalosť, čas výskytu, jej priebeh a rozsah. Ďalej už budete postupovať podľa inštrukcií operátora.
Dôležité je, aby ste požiadali o asistenciu ihneď, ako sa ocitnete v krízovej situácii. Pokiaľ si službu zorganizujete sami bez toho, že by ste kontaktovali asistenčnú službu, poisťovňa vám náklady spätne nepreplatí.
Dobre vedieť
Vaša žiadosť o asistenčnú službu ešte nie je považovaná za nahlásenie poistnej udalosti. Ak máte okrem asistencie nárok aj na poistné plnenie, nahláste udalosť priamo svojej poisťovni.