Na Slovensku je už pomaly tradíciou, že každý rok pribudne do ringu pre PZP poistenie nový hráč. Tento rok bude šťukou v rybníku pravdepodobne Genertel poisťovňa.
Pred niekoľkými mesiacmi nás navštívili predstavitelia tejto poisťovne (zástupca z Talianska a jeho kolegovia z Maďarska) trikrát. Zaujímali sa o slovenský trh PZP a prípadnú spoluprácu s našim portálom. Keďže náš portál ponúka porovnanie PZP všetkých poisťovni, dohodli sme sa aj s Genertelom, že ho zaradíme do nášho porovnania.
Genertel je jednoducho tu. Doteraz síce nikomu podrobnejšie neprezradil s čím (s akými novinkami) prichádza, zatiaľ na svojej stránke len stroho informuje, že na uzavretie zmluvy PZP budú stačiť tri minúty. Konkrétnejšie informácie zrejme zverenia koncom októbra.
Poisťovní ponúkajúcich zákonné poistenie je dnes na Slovensku dosť. Genertel však prichádza ako online poisťovňa, a v tom bude originálna. Dieru do náročného a viac-menej rozchytaného trhu povinného zmluvného poistenia môže urobiť iba ak cenou, prípadne výraznými asistenčnými službami (ako to minulý rok relatívne úspešne urobil Union a rok predtým aj AXA).
Vstup Genertelu na poistný trh tak trochu irituje tým, že bude konkurenciou aj pre Generali Slovensko, do skupiny ktorej patrí, ale zrejme ide o stratégiu, na ktorej sa dohodli. Pravdepodobne sa aj museli, pretože Genertel poisťovňa nemá na Slovensku momentálne žiadnu pobočku, žiadnych obchodníkov, žiadny servis a žiadnych likvidátorov. A to by bol určité problém. Vybudovať celý tento know-how by už nestihol, takže mu, predpokladám, pomôže spriaznená Generali poisťovňa.
V čom ďalšom sa líši Genertel od ostatných poisťovní? Celkom určite tým, že v súčasnosti nezačal spoluprácu so sprostredkovateľmi poistenia. Rozhodol sa predávať poistenie výlučne cez svoju internetovú stránku, prípadne telefonicky. Nevyužil ani možnosť byť na stránke www.superpoistenie.sk a to aj napriek pôvodne deklarovanému veľkému záujmu nechýbať v našom porovnávacom systéme všetkých poisťovní.
Väčšina ľudí dnes už potrebuje porovnanie jednotlivých ponúk, prípadne aspoň odporúčanie finančného poradcu, čo môže byť pre Genertel problémom. Pozor si musí dávať nato, aby nedopadol podobne ako jediná online poisťovňa u našich susedov, ktorá rovnako nevyužíva spoluprácu na báze sprostredkovateľstva. Výsledkom je údajne niekoľko rokov permanentná strata.
Online poisťovňa ako taká, môže ekonomicky fungovať efektívne. To by ale nesmela ísť proti všetkým, čo sa v poisťovníctve pohybujú. Možné to je, ale stojí to obrovské peniaze, ktoré je zákonite nevyhnutné míňať na reklamu, súťaže a na propagáciu. Inak by sa o takejto poisťovni takmer nikto nedozvedel. Naviac sprostredkovatelia poistenia budú o nej radšej mlčať a ponúkať alternatívu. A klienti alternatívu pravdepodobne príjmu, pretože v prípade potreby (likvidácia škôd a pod.) sa môžu obrátiť priamo na konkrétnu spoločnosť, či sprostredkovateľa, ktorý sa bude všemožne snažiť. Ide predsa o spokojného klienta.
Počkajme si teda, s čím bude chcieť Genertel zaujať…